کم کردن سرعت آلزایمر

کاهش سرعت بیماری آلزایمر

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدامات مهم برای کاهش سرعت بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر شایعترین نوع زوال عقل است. این بیماری به آرامی سلولهای مغزی را از بین می برد و پنجمین عامل مرگ و میر برای آمریکایی های ۶۵ ساله و بالاتر است.

اما برخلاف تصور عامه ، می توان برای کند کردن آن اقداماتی انجام داد

مردم فکر می کنند آلزایمر یک بیماری کاملا ژنتیکی است ، اما بیشتر اوقات ، اینگونه نیست. “دکتر چارلز دافی ، متخصص مغز و اعصاب ، مرکز پزشکی پن پن ایالت میلتون اس. هرشی

بیماری

تقریباً همه موارد دیر شروع شده است. این بدان معنی است که افراد تا سن ۶۵ سالگی یا قبل از آن علائم ایجاد نمی کنند. در مقابل ، افرادی که از نادرترین نوع آلزایمر برخوردار هستند – در اوایل شروع بیماری – ممکن است در اوایل ۴۰ سالگی علائم را مشاهده کنند.دافی گفت: “دو عامل خطر بزرگ برای ایجاد آلزایمر سن فرد و آسیب دیدگی قبلی  سر ، از جمله تروما یا سکته مغزی است.”

علائم این بیماری ممکن است شامل مشکل در یافتن کلید ماشین ، اداره پول یا مدیریت موقعیت های پیچیده مانند رانندگی اتومبیل یا پخت و پز غذا باشد. علائم هشدار دهنده دیگر شامل تغییر دید ، مشکلات در یافتن کلمات ، تکرار اظهارات یا سوالات ، قضاوت ضعیف ، از بین رفتن خودانگیختگی یا تغییر شخصیت است.

اگر دوست عزیزی علائمی را تجربه کرد ، از آنها بخواهید که سریعاً با پزشک معالج را پیگیری کنند. در حالی که هیچ درمانی برای آلزایمر وجود ندارد ، داروها می توانند علائم آن را درمان کرده و پیشرفت آن را کند کنند. دافی گفت: “دیدن  کسانی که بدون تشخیص  تا سالها با بیماری آلزایمر زندگی می کنند ، دیدن این افراد برای من دلخراش است.”

بعضی از افراد از دیدن پزشک خودداری می کنند زیرا نمی خواهند تشخیص آنها را بدانند. برخی دیگر ممکن است باور نکنند که آلزایمر دارند زیرا خود این بیماری باعث عدم آگاهی از خود می شود. دافی گفت: “اما علائم آلزایمر شرایط  بیماریهای دیگر را تقلید می کند و به محض مراجعه به پزشک ، پزشک  فکر میکند که او یک اختلال بسیار قابل درمان دارد که قابل برگشت است.”

اگر بدون تشخیص بماند ، آلزایمر می تواند عواقب جدی را به همراه داشته باشد. مبتلایان به آلزایمر ممکن است دچار یک تصادف رانندگی شوند ، در یک وضعیت ناامن مانند ترافیک یا در آب سرگردان شوند و یا داروهای خطرناک مصرف کنند.

آنچه شما می توانید انجام دهید

رژیم غذایی و ورزش یک پانچ قدرت یک و دو در پیشگیری از آلزایمر فراهم می کند. مردم باید حداقل ۶۰ دقیقه در روز ، سه تا پنج روز در هفته قدم بزنند.

دافی گفت: “وقتی غذا میخورد ،” خوردن میوه و سبزیجات تازه ، آجیل ، ماهی و غلات کامل تأثیر چشمگیری در تأخیر در شروع و کاهش سرعت پیشرفت زوال عقل دارد.

“خواب کافی -؛ هفت تا هشت ساعت شب -؛ همچنین کمک می کند .همینطورباعث برانگیخته بودن ذهنی است. صحبت با دوستان و همسایگان ، خواندن ، انجام معماهای کلمه ای و شرکت در فعالیت های دیگر ، همه به فعال نگه داشتن ذهن کمک می کند.

برقراری رابطه با پزشک مراقبت های اولیه همچنین می تواند به افراد کمک کند تا از شرایطی مانند بیماری قلبی ، دیابت یا فشار خون بالا جلوگیری کنند. دافی گفت: “این شرایط می تواند افراد مسن را در معرض ابتلا به اختلالات مانند آلزایمر قرار دهد.”

مراقبت از یک عزیز با آلزایمر

افراد مبتلا به آلزایمر وقتی با یک روال عادی پیگیری میشوند رشد می کنند. بنابراین ، افرادی که از یک عضو خانواده با آلزایمر حمایت می کنند ، باید ساختار و ایمنی را ارائه دهند:

داروها ، کبریت ها و فندک ها را از دسترس خود دور نگه دارید.

فرشهای سر خورنده(لغزنده) و سایر خطرات سرخوردگی(لغزنده) را حذف کنید.

برای جلوگیری از سوختگی ، دمای آبگرمکن را کم کنید.

دستورالعمل های ساده را ارائه دهیدبرای اطمینان از اینکه فرد مبتلا به آلزایمر سرگردان نیست برنامه ای را با سایر عزیزان تهیه کنید.یک فیلم چند دقیقه ای تهیه کنید تا اول صبح با او نمایش داده شود .مثلا سلام مادر من حسین هستم پسرتان اینجا خونه ماست الان صبح است داروهات رو گذاشتم کنارت و بگویید از هر کدام چندتا بخورد .توالت فلان در است غذات رو گذاشتم فلان جا .اگه آب خواستی روی میز گذاشتم و …

کانال تلگرامی  t.me/jadidpdf

منبع: /www.news-medical.net