کلشی سین در درمان کووید۱۹

کلشی سین در درمان کووید۱۹

یک مطالعه تصادفی و دارای برچسب باز پیشنهاد کرد که، کلشی سین ، دارویی ضد التهابی که برای درمان نقرس و بیماری های روماتیسمی استفاده می شود ، ممکن است یک درمان امیدوار کننده برای COVID-19 باشد.

در مطالعه یونانی در مورد اثرات کلشی سین در پیشگیری از عوارض COVID-19 (GRECCO-19) ، محققان به طور تصادفی ۱۰۵ بیمار را که دارای COVID-19 بودند ، به مدت ۳ هفته یا استاندارد مراقبت یا استاندارد مراقبت به همراه کلشی سین را تعیین کردند. آنها دریافتند که برای بیماران گروه کلشی سین ، زمان وخامت بالینی بهبود می یابد ، اگرچه تفاوت معناداری بین گروه ها در نشانگرهای زیستی قلبی و التهابی وجود ندارد.

Spyridon Deftereos ، MD ، PhD ، استاد قلب ، بخش دوم قلب و عروق ، کلشیسین یک داروی قدیمی است که برای اثرات ضد التهابی و ضدتیموتیکی مورد استفاده قرار می گیرد ، به قلب گفت. org | قلب و عروق Medscape.

وی گفت: “در حالی که مطالعه ما سازوکارهای عمل را به طور مستقیم ارزیابی نکرده است ، اما ما معتقدیم که اصلی ترین عامل مربوط به خاصیت ضد التهابی آن همراه با اثر ضد ترومبوژنیک است که در واقع در گروه ما مشاهده شده و در متون نیز گزارش شده است.”

این مطالعه بصورت آنلاین در ۲۴ ژوئن در JAMA Network Open منتشر شده است.

منبع:https://www.medscape.com/viewarticle/933198

دسته بندی : کرونا ویروس , مقالات