علائم ویروس کرونا در کودکان

هشدار جدید در مورد علائم ویروس کرونا در کودکان – آنچه والدین باید بدانند
در حالی که اکثر کودکانی که به COVID-19 مبتلا می شوند ، یک بیماری خفیف یا حتی بدون علامت دارند ، گزارش های جدیدی مبنی بر این که برخی کودکان ممکن است عارضه ای داشته باشند که می تواند شدید و خطرناک باشد ، وجود دارد.

توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، سندرم التهابی چند سیستمه در کودکان multisystem inflammatory syndrome in children) (MIS-C) نامیده می شود ، می تواند منجر به مشکلات تهدید کننده زندگی در قلب و سایر اندام های بدن شود. گزارش های اولیه آن را با بیماری کاوازاکی مقایسه می کند ، یک بیماری التهابی است که می تواند منجر به مشکلات قلبی شود. اما در حالی که برخی موارد بسیار شبیه کاوازاکی است ، موارد دیگر متفاوت بوده است. کارشناسان فکر می کنند که MIS-C احتمالاً واکنش بدن به عفونت COVID-19 فعلی یا گذشته است – اما موارد زیادی وجود دارد که ما نمی فهمیم ، از جمله اینکه چرا برخی از کودکان با MIS-C آزمایشات منفی برای COVID-19 انجام دارند.

علائم سندرم التهابی جدید معروف به MIS-C چیست؟
علائم MIS-C در موارد مختلف متفاوت است ، اما می تواند شامل باشد

تب طولانی مدت (بیش از چند روز)
راش
ورم ملتحمه (قرمزی قسمت سفید چشم)
معده درد
استفراغ و / یا اسهال
یک گره لنفاوی بزرگ و متورم در گردن
لبهای قرمز و ترک خورده
زبانی قرمزتر از حد معمول و شبیه توت فرنگی است
دست و پا متورم است
تحریک پذیری و یا خواب آلودگی یا ضعف غیرمعمول.
بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارند که می توانند باعث بروز این علائم شوند. به عنوان مثال ، گلودرد استرپتوکوکی می تواند باعث تب ، بثورات پوستی ، تورم غدد لنفاوی و “زبان توت فرنگی” شود و ویروس های رایج زیادی وجود دارند که باعث معده درد ، استفراغ و اسهال می شوند. پزشکان تشخیص MIS-C را نه تنها بر اساس این علائم ، بلکه معاینه فیزیکی آنها و همچنین آزمایشات پزشکی انجام می دهند که از نظر التهاب و عملکرد اندام ها بررسی می شود.

آنچه والدین باید درباره MIS-C بدانند
ما فقط درمورد MIS-C یاد می گیریم. در این مرحله ما سوالات بیشتری نسبت به پاسخ داریم. اما آنچه والدین باید در مورد این سندرم بدانند اینجاست:

نادر است در حالی که اخبار زیادی در مورد آن وجود دارد ، تعداد موارد در واقع کم است ، به ویژه هنگامی که میزان گسترش COVID-19 را در نظر بگیرید. اگر فرزندشان یکی از این علائم را پیدا کند یا اگر COVID-19 تشخیص داده شود والدین نباید وحشت کنند.
قابل درمان است پزشکان در استفاده از روشهای مختلف درمانی برای التهاب و همچنین درمانهایی برای حمایت از سیستمهای ارگانی که با مشکل روبرو هستند موفق شده اند. در حالی که برخی از مرگ ها وجود داشته است ، اکثر کودکانی که به این سندرم مبتلا شده اند بهبود یافته اند.
جدی است به همین دلیل هوشیاری مهم است. اگر کودک شما علائمی را در لیست بالا مشاهده کرد ، به ویژه اگر تب طولانی مدت دارد (بیش از دو روز) با پزشک تماس بگیرید. گرچه اگر کودک شما با COVID-19 تشخیص داده شده باشد و یک یا چند مورد از این علائم را داشته باشد ، بسیار مهم است که تماس بگیرید ، حتی اگر اینگونه نبوده است باید با او تماس بگیرید اگر پزشک شما نگران نیست ، این بسیار خوب است – اما اگر علائم بدتر شد یا فقط بهبود نیافت ، دوباره تماس بگیرید یا کودک خود را به اورژانس برسانید.
بسیاری از والدین می ترسند که کودکان خود را در طی بیماری همه گیر COVID-19 به بیرون از خانه ببرند ، چه رسد به اینکه به مطب پزشک یا بیمارستان منتقل شوند. این قابل درک است ، اما مهم است که نگذارید این ترس سلامتی کودک شما را به خطر بیندازد. اگر نگران فرزند خود هستید – به همین دلیل یا به هر دلیلی – با پزشک خود تماس بگیرید. با هم می توانید بفهمید که چگونه کودک خود مراقبت های لازم را به دست آورید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویروس کرونا و COVID-19 ، به مرکز منابع ویروس کرونا در سایت دکترجدید مراجعه کنید.(نام سایت را در گوگل جستجو کنید)

منبع:https://www.health.harvard.edu/blog/new-warning-on-coronavirus-symptoms-in-children-what-parents-need-to-know-2020051419826

دسته بندی : کرونا ویروس
تاریخ انتشار : 06 / 01 / 2021