افسردگی در پاییز و زمستان

علائم بیماری افسردگی در فصل های سرد

علائم غمگینی یا افسردگی  عموماً در اواخر پاییز یا اوایل زمستان بروز می کند و به طور معمول با شدت خفیف شروع  و شدت آن با شروع  فصل بیشتر می شود. آنها می توانند موارد زیر را شامل شوند:

mood خلق و خوی افسرده بیشتر روز ، تقریباً هر روز

علاقه مندی برای فعالیتهایی که زمانی لذت بخش بوده اند ، علاقه خود را از دست داده باشید
انرژی کم
مشکللات خواب
تغییر در اشتها و وزن
احساسات زشت و اضطراب
احساس ناامیدی ،
بی ارزش بودن یا احساس گناه
تمرکز کردن سخت
افکار خودکشی شایع

افسردگی در ۶ ماه دوم سال

پاییز و زمستان SAD یا غمگینی علائم خاصی نیز دارد ، از جمله آن ها می توان به اضافه خواب ، تغییر در اشتها ، افزایش وزن و خستگی اشاره کرد. SAD یا غمگینی  بهار و تابستان ، که به عنوان SAD معکوس نیز شناخته می شود ، می تواند شامل علائم بی خوابی ، کاهش اشتها ، کاهش وزن و اضطراب یا اضطراب باشد.

تشخیص SAD یا غمگینی  مانند بسیاری از اختلالات روانی غالباً دشوار است زیرا بسیاری از شرایط دیگر علائم مشابهی دارند. معاینات  بیمار باید شامل معاینه بدنی ، تست آزمایشگاهی (خصوصاً برای عملکرد تیروئید) و همچنین یک ارزیابی روانشناختی باشد که شامل راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات ذهنی -۵ معیار SAD است.

فتوتراپی  اولین درمان برای درمان SAD از نظر پاییز در نظر گرفته می شود و شامل قرار گرفتن در معرض نور روشن در اولین ساعت بیدار شدن از روز است. نور درمانی به منظور تکثیر نور طبیعی در فضای باز طراحی شده است و می تواند تغییرات شیمیایی موجود در مغز را که با خلق و خو مرتبط است ، ایجاد کند. سایر روشهای درمانی شامل دارو و روان درمانی است.

بدون درمان ، SAD می تواند منجر به انزوای  اجتماعی ، مشکلات در مدرسه یا محل کار ، سوء مصرف مواد ، سایر اختلالات سلامت روان و حتی افکار یا رفتارهای خودکشی شود.

سایت تخصصی دکتر جدید

www.drjadid.com