آرتریت روماتوئید و تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی در آرتریت روماتوئید

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که علائم آرتریت روماتوئید (RA) شما بدتر شود و سایر اوقات وقتی احساس خوبی می کنید.

پزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا علائم خود را با استفاده از دارو و سایر روش های درمانی کاهش دهد.

اما شما این توانایی را دارید که به خودتان کمک کنید هر روز مدیریت RA خود را مدیریت کنید. آنچه در زیر می آید نکاتی درباره نحوه انجام این کار است.

مراقب خودت باش

مراقبت از خود بخش بزرگی از درمان RA است. این شامل فعالیت و ورزش ، مدیریت رژیم و وزن و کاهش استرس است.

دارو را طبق دستورالعمل مصرف کنید. سعی کنید یک دوز را فراموش نکنید. همیشه درمورد عوارض جانبی به پزشک خود بگویید. و اگر سؤالی داشتید از پزشک یا داروساز خود سؤال کنید.

سعی کنید تمام قرارهای خود را به یاد داشته باشید – آنها مهم هستند. برای یادآوری از تقویم ، برنامه ریز روز یا تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

ورزش

هنگامی که درد مفاصل و سفتی دارید ، ممکن است تمایل به ورزش نداشته باشید. اما تا حد امکان فعال باشید. این در واقع به کاهش علائم شما و جلوگیری از مشکلات طولانی مدت کمک می کند.

تمرین آرتریت روماتوئید معمولاً شامل موارد زیر است:

کشش. هنگام گرم شدن شروع به کشش کنید. قبل از اتمام ، خنک شوید.

ورزش هوازی با تأثیر کم. اینها تمریناتی هستند که قلب شما را قوی می کنند ، اما به مفاصل شما آسیب نمی رسانند. پیاده روی ، دوچرخه سواری و شنا گزینه های خوبی برای افراد مبتلا به RA است. همچنین ممکن است شما یک دستگاه قلب مانند دوچرخه ثابت یا تردمیل را امتحان کنید.

لینک دانلود

تاریخ انتشار : 04 / 12 / 2019