تعریف نازایی در زنان

نازایی در زنان

بررسی اجمالی
ناباروری به عنوان تلاش برای باردار شدن (با مقاربت مکرر) حداقل یک سال بدون موفقیت تعریف می شود. ناباروری زنان ، ناباروری مردان یا ترکیبی از این دو میلیون ها زوج در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد.
تخمین زده می شود که ۱۰ تا ۱۸ درصد زوجین در باردار شدن یا داشتن زایمان موفقیت آمیز مشکل دارند.
ناباروری از عوامل زنانه تقریباً در یک سوم زمان و از عوامل مردانه در حدود یک سوم زمان حاصل می شود. علت یا ناشناخته است یا ترکیبی از عوامل زن و مرد در موارد باقی مانده است.

تشخیص علل ناباروری زنان دشوار است. بسیاری از روش های درمانی در دسترس وجود دارد که به علت ناباروری بستگی خواهد داشت. بسیاری از زوجین نابارور بدون درمان فرزندآوری می کنند. پس از دو سال تلاش برای باردار شدن ، حدود ۹۵ درصد زوجین با موفقیت باردار می شوند

علائم
اصلی ترین علامت ناباروری عدم توانایی در بارداری است. چرخه قاعدگی بیش از حد طولانی (۳۵ روز یا بیشتر) ، خیلی کوتاه (کمتر از ۲۱ روز) ، نامنظم یا نبود آن می تواند به معنای عدم تخمک گذاری شما باشد.
ممکن است علائم و نشانه های ظاهری دیگری وجود نداشته باشد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم
زمان درخواست کمک گاهی به سن شما بستگی دارد:
حداکثر تا ۳۵ سالگی ، اکثر پزشکان توصیه می کنند حداقل یک سال قبل از آزمایش یا درمان ، باردار شوید.
اگر بین ۳۵ تا ۴۰ سال دارید ، پس از شش ماه تلاش ، نگرانی های خود را با پزشک خود در میان بگذارید.
اگر شما بیش از ۴۰ سال دارید ، ممکن است پزشک شما بلافاصله آزمایش یا درمان را شروع کند.

اگر شما یا همسرتان از مشکلات باروری مطلع هستید ، یا اگر سابقه قاعدگی های نامنظم یا دردناک ، بیماری التهاب لگن ، سقط مکرر ، درمان قبلی سرطان یا آندومتر دارید ، ممکن است دکتر شما بخواهد آزمایش یا درمان را فوراً شروع کند.

ناباروری بدون دلیل
گاهی اوقات ، هرگز علت ناباروری یافت نمی شود. ترکیبی از چندین عامل جزئی در هر دو شریک زندگی می تواند باعث مشکلات باروری غیرقابل توجیهی شود. اگرچه دریافت هیچ پاسخ خاصی ناامیدکننده نیست ، اما این مشکل ممکن است با گذشت زمان اصلاح شود. اما ، شما نباید درمان ناباروری را به تأخیر بیندازید.

منبع:https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/female-infertility/symptoms-causes/syc-20354308

دسته بندی : آموزش , زنان و مامایی
تاریخ انتشار : 06 / 10 / 2020