پلاسما درمانی در کرونا

پلاسما ، مایع شفاف خون است که از بیمارانی که از بیماری کروناویروس ( COVID-19) که ناشی از ویروس SARS-CoV-2 است بهبود یافته اند ، جمع آوری شده است. بیماران مبتلا به COVID-19 آنتی بادی در خون علیه ویروس ایجاد می کنند. آنتی بادی ها پروتئین هایی هستند که ممکن است به مبارزه با عفونت کمک کنند. پلاسما غلیظ شده برای درمان COVID-19 مورد بررسی قرار می گیرد زیرا هیچ درمانی تایید شده برای این بیماری وجود ندارد و برخی از اطلاعات وجود دارد که نشان می دهد ممکن است به برخی از بیماران در بهبودی COVID-19 کمک کند.

اگر به طور کامل از COVID-19 بهبود یافته اید ، ممکن است با اهدای پلاسمای خود به بیمارانی که در حال حاضر با عفونت مبارزه می کنند ، کمک کنید. از آنجا که شما با عفونت مبارزه کرده اید ، پلاسمای شما اکنون حاوی آنتی بادی COVID-19 است. این آنتی بادی ها یک راه برای سیستم ایمنی بدن شما فراهم می کنند تا هنگام بیماری با ویروس کرونا مبارزه کنید ، بنابراین ممکن است از پلاسمای شما برای کمک به دیگران در مقابله با بیماری استفاده شود.

منبع: https://www.fda.gov/emergency-preparedness-and-response/coronavirus-disease-2019-covid-19/donate-covid-19-plasma

دسته بندی : کرونا ویروس
تاریخ انتشار : 13 / 08 / 2020