ویروس کرونا زیرگونه یا واریانت BA2

اشتراک گذاری

این احتمال وجود دارد که ویژگی های انتقال BA.2 به مزیت رشد آن کمک کند
داده های آزمایشگاهی اولیه افزایش میل اتصال ACE2 برای دامنه اتصال گیرنده BA.2 را در مقایسه با BA.1 نشان می دهد، که ممکن است بر قابلیت انتقال تأثیر بگذارد. نرخ حمله ثانویه برای BA.2 بیشتر از BA.1 است، از جمله در یک تجزیه و تحلیل اولیه که برای واکسیناسیون موارد و تماس ها تنظیم می شود. فاصله سریال کوتاه‌تری نیز از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های ردیابی تماس مشاهده می‌شود.

تغییر آنتی ژنی بین BA.1 و BA.2 به احتمال زیاد دلیل اصلی مزیت رشد نیست
داده‌های خنثی‌سازی از آزمایشگاه‌های بریتانیا و بین‌المللی حاکی از فاصله کمی آنتی ژنی بین BA.1 و BA.2 است. سرم افراد واکسینه شده و تقویت شده هر دو نوع را به طور مشابه خنثی می کند و بر اساس داده های آزمایش معمول، اثربخشی واکسن بین BA.1 و BA.2 مشابه به نظر می رسد، هم برای بیماری علامت دار و هم برای بستری شدن در بیمارستان.
به طور کلی، دودمان Omicron از نظر آنتی ژنی با انواع قبلی فاصله دارد و تعداد قابل توجهی عفونت مجدد در سراسر موج Omicron وجود داشته است. در شرایط کنونی انگلستان، تشخیص تأثیر خواص آنتی ژنی BA.2 بر میزان کلی عفونت مجدد از تأثیر نیروی عفونت در جامعه دشوار است. تعداد کمی از عفونت‌های مجدد تأیید شده با BA.2 به دنبال BA.1 شناسایی شده‌اند که عمدتاً در افراد واکسینه نشده هستند. مطالعات خنثی‌سازی همچنین نشان می‌دهد که محافظت در برابر BA.2 پس از عفونت BA.1 در افرادی که قبلاً واکسینه شده‌اند حفظ می‌شود، اما در افرادی که BA.1 اولین بار در معرض SARS-CoV-2 قرار گرفته‌اند، کمتر است.

به نظر نمی رسد BA.2 شدیدتر از BA.1 باشد در داده های اولیه حیوانات از بریتانیا با استفاده از ویروس SARS-CoV-2 BA.2، هیچ مدرکی دال بر افزایش حدت برای BA.2 در مقایسه با BA.1 وجود نداشت. داده های بین المللی بر اساس مطالعات ویروس کایمریک ذکر شده است. هیچ مدرکی دال بر افزایش حضور در بیمارستان یا پذیرش برای BA.2 در مقایسه با BA.1 در انگلستان وجود ندارد.

تهیه و ترجمه:دکترحسین جدید

کانال تلگرامی دکترجدید

منبع:https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1063325/23-march-2022-risk-assessment-for-VUI-22JAN-01_BA2.pdf

دکترجدید

525 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات زیرا حتما ببینید ...

کتاب سوالاتplab۲

150000 تومان
تماس یا پیامک
× ارسال پیام در واتساپ