ورود
dr.jadid_orthopedi@

عفونت قارچی مقاوم به درمان در خانم ها

درمان عفونت واژن زنان
اشتراک گذاری
Rate this post

درمان عفونت قارچی زنان

    لینک دانلود PDF در آخر متن

ولو واژینیت vvc(عفونت ابتدا و واژن (مهبل)) پیچیده

برای دانستن مفهوم کلمات به آخر مطلب مراجعه کنید

ملاحظات تشخیصی

برای تأیید تشخیص بالینی و شناسایی گونه های غیرمعمول ، از جمله گونه های غیرآبیکان ، بویژه کاندیدا گلاباتا ، باید از زنان با VVC پیچیده نمونه کشت استفاده شود. (C. glabrata (اسم قارچ)  یا هیفائیه نیست و به راحتی در میکروسکوپ تشخیص داده نمی شود.) اگرچه احتمالاً مقاومت در برابر آزول C. albicans (اسم قارچ) در ایزوله های واژن شایع تر می شود (۷۲۳،۷۲۴) ، آزمایش حساسیت معمولاً برای راهنمایی درمان فردی ضروری نیست.

کاندیدیازیس (اسم قارچ)وولواواژینال مکرر

کاندیدیازیس ولووووالژینال مکرر (RVVC) ، که معمولاً به عنوان چهار بار یا بیشتر ابتلا به عفونت قارچی  VVC علامت دار در طی ۱ سال تعریف می شود ، درصد کمی از خانم ها را تحت تأثیر قرار می دهد (<5٪). پاتوژنز RVVC ضعیف است ، و بیشتر زنان مبتلا به RVVC هیچ شرایط مستعد یا زمینه ای آشکار ندارند. C. glabrata و سایر گونه های غیر کانی کاندیدا در ۱۰٪ -۲۰٪ از زنان مبتلا به RVVC مشاهده شده است. درمان های ضد میکروبی معمولی در برابر این گونه های غیر آلبیکانس مانند C. albicans مؤثر نیستند.

درمان عفونت قارچی مقاوم در زنان

هر قسمت جداگانه از RVVC (عفونت ولوو واژینیت مقاوم به درمان) ناشی از C. albicans به درمان کوتاه مدت آزول دهانی یا موضعی به خوبی پاسخ می دهد. با این حال ، برای حفظ کنترل بالینی و قارچ شناسی ، برخی از متخصصان مدت زمان طولانی تر از درمان اولیه (به عنوان مثال ، ۷ تا ۱۴ روز درمان موضعی(ژل واژینال(مهبلی) یا ۱۰۰ میلی گرم ، ۱۵۰ میلی گرم یا ۲۰۰ میلی گرم دوز خوراکی فلوکونازول را هر روز سوم) توصیه می کنند. در مجموع ۳ دوز(بار) [روزهای  ۱ ، ۴ و ۷]) برای تلاش برای محدود کردن  قارچ قبل از شروع یک رژیم ضد قارچی انجام میشود.فلوکونازول خوراکی (یعنی ۱۰۰ میلی گرم ، ۱۵۰ میلی گرم یا دوز ۲۰۰ میلی گرم) در هفته و به مدت ۶ ماه رژیم نگهدارنده  خط اول است. اگر این رژیم امکان پذیر نباشد ، درمانهای موضعی که بطور متناوب مورد استفاده قرار می گیرند نیز می توانند در نظر گرفته شوند. روشهای درمانی سرکوبگر در کاهش RVVC مؤثر هستند. با این حال ، ۳۰ تا ۵۰ of از زنان پس از قطع درمان نگهداری از بیماری عود می کنند. زنان علامتی که علیرغم درمان درمانی ، از نظرکشت نمونه ، مثبت باقی می مانند ، باید با مشورت یک متخصص اداره شوند.

)ولوواژینیت شدیدVVC( شدید یعنی التهاب یا عفونت قسمت خارجی رحم و واژن(مهبل)

ولووواژینیت شدید (به عنوان مثال ، وریتس گسترده ولووار ، ادم ، ترشح و تشکیل شقاق) با میزان پاسخ بالینی پایین در بیماران تحت درمان با دوره های کوتاه درمان موضعی یا دهانی همراه است. یا  ۷ تا ۱۴ روز از آزول موضعی(کرم یا ژل واژینال)  یا ۱۵۰ میلی گرم فلوکونازول  خوراکی در دو دوز (نوبت) متوالی (دوز دوم ۷۲ ساعت پس از دوز اولیه) توصیه می شود.

Nonalbicans VVC ولوواژینیت غیر آلبیکانس(اسم قارچ)

از آنجا که حداقل ۵۰٪ از خانمهایی که نمونه کشت  مثبت دارند برای nonalbicans کاندیدا ممکن است حداقل علامتدار باشند یا علائمی نداشته باشند و از آنجا که درمان موفقیت آمیز اغلب دشوار است ، پزشکان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا علل دیگر علائم واژن را در خانمهایی که قارچ غیر البیکان دارند حذف کنند (۷۲۵). درمان بهینه VVC nonalbicans ناشناخته است. گزینه ها شامل مدت زمان طولانی تر درمان (۱۴-۷ روز) با رژیم آزول غیر از فلوکونازول (خوراکی یا موضعی) به عنوان درمان خط اول است. در صورت بروز عود ، ۶۰۰ میلی گرم اسید بوریک در یک کپسول ژلاتین توصیه می شود ، به طور واژینال یک بار در روز به مدت ۲ هفته تجویز شود. این رژیم دارای ریشه کنی بالینی و قارچ شناسی تقریبا ۷۰٪ (۷۲۶) است. در صورت عود علائم ، مراجعه به متخصص توصیه می شود.

راهنما:

ولوو: قسمت خارجی رحم یعنی بین لب های بزرگ دستگاه تناسلی است

واژن:مهبل یا همان لوله تناسلی ارتباط دهنده ولوو به رحم است

کانیدا اسم قارچی است که رحم و واژن را دچار عفونت میکند

آزول:داروهای ثارچ که حاقه آزول دارند و آخر آنها زول دارد مثل فلوکونازول،کلوتریمازول

                             تهیه و ترجمه: دکترحسین جدید

                           کانال تلگرامی  t.me/jadidpdf

                                  منبع: www.cdc.gov

لینک دانلود PDF

http://www.drjadid.com/wp-content/uploads/2019/12/ولو-واژینیت-مقاوم-به-درمان.pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس یا پیامک
×

سلام . در اینجا کلیک کنید تا صفحه چت باز شود

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

 

× پیام واتساپ