ورود

سبک زندگی در افسردگی

زندگی افسرده

داروهای خانگی افسردگی

افسردگی عموماً اختلالی نیست که بتوانید به تنهایی آن را درمان کنید. اما علاوه بر درمان حرفه ای ، این مراحل مراقبت از خود می تواند به شما کمک کند:

به برنامه درمانی خود بپیوندید.

جلسات روانشناسی یا قرار ملاقات ها را از دست ندهید. حتی اگر احساس خوبی دارید ، داروهای خود را از دست ندهید. اگر متوقف شوید ، علائم افسردگی ممکن است بر گردد ، و همچنین ممکن است علائم شبیه به ترک را تجربه کنید. تشخیص دهید که احساس بهتری خواهد داشت.

در مورد افسردگی اطلاعات کسب کنید.

آموزش در مورد وضعیت شما می تواند شما را توانمند سازد و شما را به سمت برنامه درمانی خود ترغیب کند. خانواده خود را به یادگیری افسردگی تشویق کنید تا به شما در درک و حمایت از شما کمک کند.

به علائم هشدار دهنده توجه کنید.

با پزشک یا درمانگر خود کار کنید تا بدانید چه عواملی باعث علائم افسردگی شما می شود. برنامه ای تهیه کنید تا بدانید اگر علائم شما بدتر شود چه کاری باید انجام دهید. در صورت مشاهده هرگونه تغییر در علائم یا احساس شما با پزشک یا درمانگر خود تماس بگیرید. از اقوام یا دوستان خود بخواهید در تماشای علائم هشدار دهنده کمک کنند.از مصرف الکل و داروهای تفریحی خودداری کنید. به نظر می رسد که الکل یا داروها علائم افسردگی را کاهش می دهند ، اما در دراز مدت عموما علائم را بدتر می کنند و افسردگی را سخت تر می کنند. در صورت نیاز به کمک الکل یا موادمخدر ، با پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید.

مراقب خودت باش.

سالم بخورید ، از نظر جسمی فعال باشید و بخوابید. پیاده روی ، آهسته دویدن ، شنا ، شنا ، باغبانی یا فعالیت دیگری را که از آن لذت می برند در نظر بگیرید. خواب خوب برای سلامتی جسمی و روحی شما نیز مهم است. اگر در خواب مشکل دارید ، با پزشک خود در مورد آنچه می توانید انجام دهید صحبت کنید.

تهیه و ترجمه :دکتر حسین جدید

www.drjadid.com