درمان سرفه مزمن ناشی از عفونت یا دارو چیست؟

درمان سرفه

دانلود فرمت PDF در زیر

بسم الله الرحمن الرحیم

درمان سرفه مزمن ناشی از عفونت یا دارو چیست؟

عفونت ها: ذات الریه پنومونی و برونشیت معمولاً با آنتی بیوتیکی هایی مانند سفالوسپورین ها ، آزیترومایسین (زیتروماکس) و سایر آنتی بیوتیک ها درمان می شوند. اگر ذات الریه نزدیک به دیواره قفسه سینه باشد ، التهاب سطح ریه می تواند باعث ایجاد درد شود ، به عنوان پلوریس شناخته میشود و تسکین دهنده درد (ضد درد) کمک کننده است. در این مواقع از سرکوب کننده های سرفه با احتیاط استفاده می شود زیرا سرفه باعث پاک کردن مخاط ریه عفونی میشود.

بیشتر برونشیت در بزرگسالان در اثر عفونت های ویروسی ایجاد می شود. بنابراین ، درمان تقریباً مشابه با سرماخوردگی شامل استراحت ، مایعات ، تسکین دهنده درد و رطوبت  است. برخی افراد داروهای سرفه برانگیخته حاوی گایافنزین را در کاهش ناراحتی های آنها مفید می دانند. گاهی تشخیص یک برونشیت ویروسی از برونشیت باکتریایی دشوار است و آنتی بیوتیک ها تجویز می شوند. در بعضی موارد ، آسم می تواند مخاط سبز ایجاد کند که به نظر آلوده است. پزشک شما می تواند مخاط را معاینه کند تا مشخص شود عفونت وجود دارد یا خیر.

داروها: بیماران مبتلا به سرفه مزمن که داروهای فشارخون به نام مهارکننده ACE (آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین) مصرف می کنند ، به عنوان مثال ، آنالاپریل (وازوچک) ، کاپتوپریل (کاپوتن) ، لیسینوپریل (زستریل ، پرینویل) و غیره باید در مورد تعویض دارو با پزشک خود صحبت کنند. بیماران نباید به خودی خود دارو را متوقف کنند زیرا افزایش قابل توجه در فشار خون می تواند در نتیجه قطع داروها باشد. در مورد هرگونه تغییر ممکن در مورد داروها با پزشک خود صحبت کنید نسل جدیدی از مهار کننده های ACE مانند داروهایی به نام ARBs (مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین ، به عنوان مثال ، والسالارتان [دیووان] ، لوزارتان [Cozaar] و غیره) می توانند گزینه های دیگری باشند که پتانسیل کمتری برای ایجاد سرفه مزمن دارند. بسیاری از داروهای دیگر برای کنترل فشار خون در دسترس هستند.

بیماری رفلاکس معده به معده (GERD): درمان سرفه مزمن GERD شامل اجتناب از غذاهایی است که باعث افزایش ریفلاکس ، جلوگیری از وعده های غذایی قبل از دراز کشیدن ، بالا رفتن سر هنگام خواب و مصرف داروهایی مانند فاموتیدین (پپسید) ، سایمتیدین (Tagamet) ، رانیتیدین (Zantac) ) امپرازول (Prilosec ، Prilosec OTC) ، لانسوپرازول (Prevacid ، Prevacid 24 ساعته) ، رابپرازول (Aciphex) ، پانتوپرازول (پروتونیکس) ، استومپرازول (Nexium) برای کاهش اسیدیته معده.

مشکلات سینوس وترشح پشت حلق: استفاده از داروهای ضد احتقان مانند سودو فدرین (سودافد) یا آنتی هیستامین ها مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) ممکن است علائم ترشح پشت یا آبریزش بینی را بهبود بخشد ، که می تواند منجر به سرفه مداوم ، مزاحم شود. استروئیدهای بینی استنشاقی در معالجه رینیت آلرژیک (تب یونجه) بسیار مؤثر است ،که یکی از دلایل اصلی سرفه است. علاوه بر این ، سایر استنشاقی های بینی مانند ipratropium bromide (Atrovent) می توانندترشح پشت حلق را تسکین دهند. در صورت مشخص شدن علت سینوزیت ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود.

داروی خانگی برای سرفه مزمن در کودکان و بزرگسالان

سرفه مزمن در بزرگسالان گاهی اوقات با داروهای خانگی قابل معالجه است. برای داروهای خانگی که ممکن است برای شما مناسب باشد با پزشک خود مشورت کنید و قبل از مصرف هرگونه مکمل گیاهی یا داروهای طبیعی سرفه مزمن با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است برخی با داروهای مصرفی تداخل داشته باشند.

هیدراته بمانید. مایعات می توانند به ترشحات غلیظ کمک کنند.

برای تمیز کردن گلو و خلاص شدن از شر آن از آب نمک گرم غرغره کنید.

سر خود را با بالش های اضافی در شب بلند کنید تا سرفه خشک مزمن کاهش یابد.

بخار را در دوش استنشاق کنید ، یا از یک مرطوب کننده خنک برای رفع سرفه خشک استفاده کنید.

قطره سرفه ممکن است گلو تحریک شده را تسکین دهد.

سیگار نکشید و از محصولات تنباکو استفاده نکنید.

از تحریک کننده های استنشاق شده مانند دود ، گرد و غبار یا سایر آلاینده ها خودداری کنید.

عسل اغلب می تواند یک درمان مؤثر برای سرفه مداوم باشد. عسل را به چای داغ یا حتی آب انگور اضافه کنید.

زنجبیل ، که به عنوان چای تهیه می شود ، اغلب برای کاهش علائم سرفه مزمن و پاکسازی معابر بینی مورد استفاده قرار می گیرد.

گیاهان دیگری مانند اکالیپتوس یا نعناع معمولاً برای تسکین علائم سرفه استفاده می شوند.

منبع: https://www.medicinenet.com/chronic_cough/article.htm

تاریخ انتشار : 06 / 04 / 2020