بازگشت به کار بیماران کرونا مثبت(کووید-۱۹) برطبق نظر سازمان بهداشت جهانی

بازگشت به کار بیماران کرونا مثبت(کووید-۱۹) برطبق نظر سازمان بهداشت جهانی

توصیه جدید (منتشر شده در ۲۷ مه ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از راهنمای مراقبت بالینی جامع تر ۱)

در مدیریت بالینی COVID-19 رهنمودهای موقت منتشر شده در ۲۷ مه ۲۰۲۰ ۱ WHO معیارهای ترخیص از ایزوله شدن(قرنطینه)را به عنوان بخشی از مسیر مراقبت های بالینی یک بیمار COVID-19 به روز کرد. این معیارها صرف نظر از محل جداسازی یا شدت بیماری در همه موارد COVID-19 اعمال می شود.

مرخصی بیماران کرونایی

معیارهای مرخص شدن  بیماران از ایزوله شدن(قرنطینه) (به عنوان مثال ، قطع اقدامات احتیاطی مبتنی بر انتقال) بدون نیاز به آزمایش مجدد [۱]:

برای بیماران علامت دار: ۱۰ روز پس از شروع علائم ، به علاوه حداقل ۳ روز اضافی بدون علائم (از جمله بدون تب [۲] و بدون علائم تنفسی) یعنی بعد از ۱۳ روز  [۳]

برای موارد بدون علامت [۴]: ​​۱۰ روز پس از آزمایش مثبت برای SARS-CoV-2

به عنوان مثال ، اگر یک بیمار به مدت دو روز علائمی داشت ، پس از ۱۰ روز بیمار می تواند از ایزولاسیون آزاد شود + ۳ روز از تاریخ شروع علائم  = ۱۳ روز.

برای یک بیمار با علائم به مدت ۱۴ روز ، بیمار می تواند مرخص شود (۱۴ روز + ۳ روز =۱۷) ۱۷ روز پس از تاریخ شروع علائم ؛

برای یک بیمار با علائم به مدت ۳۰ روز ، بیمار می تواند مرخص شود (۳۳ = ۳۰ +۳) ۳۳ روز پس از شروع علائم

* کشورها ممکن است استفاده از آزمایش را به عنوان بخشی از معیارهای انتشار انتخاب کنند. در این صورت ، می توان از توصیه اولیه دو تست PCR منفی با فاصله حداقل ۲۴ ساعت استفاده کرد.

دسته بندی : کرونا ویروس
تاریخ انتشار : 13 / 09 / 2020