آنتی بادی های مونوکلونال در درمان کووید۱۹ (MAB)

آنتی بادی های مونوکلونال در درمان کووید۱۹ (MAB)
آنتی بادی ها پروتئین های ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن برای کمک به مبارزه با عفونت ها هستند. آنها مانند ویروس ها به عوامل بیماری زای خارجی متصل می شوند و به تخریب آنها کمک می کنند. آنتی بادی های مونوکلونال (MAB) آنتی بادی هایی هستند که در آزمایشگاه ساخته می شوند. تولید آنتی بادی های طبیعی ممکن است هفته ها به فعالیت در بدن نیاز داشته باشد ، بنابراین استفاده از MAB می تواند زودتر با عفونت مقابله کند. Regeneron و Eli Lilly دو شرکتی هستند که هر دو دارای MABs برای COVID-19 هستند که در حال حاضر به ترتیب REGN-COV2 و LY-CoV555 نامیده می شوند.REGN-COV2 را “کوکتل آنتی بادی” می نامند زیرا از ترکیبی از دو آنتی بادی مونوکلونال ساخته شده است. در یک بیانیه مطبوعاتی ، ریگنرون گزارش داد که REGN-COV2 در بیماران مبتلا به COVID-19 که در بیمارستان بستری نشده اند ، باعث کاهش بار ویروسی و تسکین علائم بیماری می شود. داده ها براساس یافته های ۲۷۵ بیمار اول بود که یا ۲٫۴ گرم یا REGN-COV2 ، گرم ۸ گرم REGN-COV2 یا دارونما دریافت کردند – علائم به ترتیب پس از ۶ روز ، ۸ روز و ۱۳ روز برطرف شد. بیمارانی که هنوز آنتی بادی های خود را تولید نکرده بودند و ویروس بیشتری در بدن خود داشتند ، بیشترین سود را داشتند. این مطالعه هنوز ادامه دارد و نتایج کامل هنوز در دسترس نیست.
LY-CoV555 برای جلوگیری از ورود ویروس SARS-CoV-2 به سلولهای انسانی و آلوده شدن آنها طراحی شده است. الی لیلی در بیانیه مطبوعاتی گزارش داد که بیماران با COVID-19 خفیف تا متوسط که LY-CoV555 گرفتند در مقایسه با افرادی که این دارو را نگرفته اند احتمال بستری شدن در بیمارستان کمتر است (به ترتیب ۲٪ در مقابل ۶٪ در بیمارستان بستری شدند). آنها سه دوز مختلف را آزمایش کردند ، اما مشخص نبود که کدام یک برای کاهش میزان ویروس در بدن بهتر است.
در اعلامیه مطبوعاتی دیگر ، الی لیلی ترکیبی از دو MAB (LY-CoV555 و LY-CoV016) را آزمایش کرد. بیمارانی که تحت درمان ترکیبی قرار گرفتند به احتمال زیاد در روز ۷ بار ویروسی کمتری دارند و در مقایسه با بیمارانی که آن را دریافت نکرده اند کمتر در بیمارستان بستری می شوند. این مطالعات نیز ادامه دارد و نتایج کامل هنوز در دسترس نیست.
Regeneron و Eli Lilly هر دو مجوزهای استفاده اضطراری (EUA) را برای درمان های خود به FDA ارائه داده اند. چند روز پس از ثبت EUA ، NIH به دلیل نگرانی در مورد ایمنی ، یک مطالعه LY-CoV555 را در بیماران بستری در بیمارستان متوقف کرد. FDA همچنین موارد کنترل کیفیت را در یکی از کارخانه های تولید الی لیلی که آنتی بادی تولید می کرد ، مطرح کرد. اطلاعات بیشتر می آیند

منبع:https://www.goodrx.com/blog/coronavirus-treatments-on-the-way/

دسته بندی : کرونا ویروس , مقالات