قیمت محصول :     5000 تومان

• سبد خریدتان خالی است.
1,516 بار

حساسیت فصلی

آلرژی بینی   (Allergic Rhinitis )

آلرژی یا حساسیت بینی،  التهاب در مسیر بینی می باشد . علائم شامل عطسه، خارش، احتناق بینی، آبریزش بینی، PNDترشح پشت حلق یا پست نازال دریپ).

دوره کوتاه رینیت معمولاً به وسیله عفونت مجاری تنفسی ایجاد می­شود (مثل سرماخوردگی) رینیت مزمن معمولاً به وسیله آلرژی ایجاد می­شود. اما آن همچنین در اثر استفاده بیش از حد از داروها ایجاد می­شود مابقی شرایط پزشکی و علل غیرقابل توجیه برای اکثر مردم، رینیت یک شرایط برای تمام عمر فرد می­باشد که در طول زمان کم و زیاد می­شود. رینیت آلرژیک همچنین به نام تب یونجه نیز شناخته می­شود حدود ۲۰% از افراد در همه سنین را گرفتار می­کند. اگرچه بیشتر افراد علائم را در دوران کودکی یا جوانی نشان می­دهند. ممکن است بیماران هیچ علائمی نداشته باشند.

علل رینیت آلرژیک: رینیت آلرژیک به وسیله واکنش بینی به ذرات ریز هوا که آلرژن (ماده­ای که باعث پیشرفت آلرژی می­شود) نامیده می­شود ایجاد می­شود.

در بعضی افراد این ذرات باعث واکنش در ریه می­شوند (آسم) و در چشم­ها (کنژکتیویت آلرژیک) واکنش آلرژیک شامل فعال شدن دو نوع از سلولهای التهابی که ماست سل و بازوفیل نامیده می شوند می­باشد. یا سلولها مواد التهابی ترشح می­کنند مثل هیتامین که باعث احتقان (که آب در بافت بینی جمع می شود)، خارش، عطسه  و آبریزش بینی میشود. در طی چندین ساعت این ماده فعال شده سلولهای التهابی را باعث می­شود که باعث علائم مقاوم می­شود.

حساسیت (آلرژی) فصلی: آلرژی می­تواند فصلی (در فصل های مشخص) یا همیشگی- دائمی باشند.

عامل حساسیت زایی که باعث حساسیت فصلی می­شود شامل آلودگی از درختان، چمن ها، علف هرز (گیاهان) و همچنین اسپورهای قارچ ها و کپک­ها میباشد.

آلرژی هایی که باعث حساسیت دائمی می­شوند شامل مایت گرد و غبار، سوسک ها، فضولات حیوانی، قارچ ها و کپک­ها هستند. حساسیت همیشگی درمانش مشکل است.

علائم رینیت آلرژیک: علائم از فردی به فرد دیگر متغیر است اگرچه اصطلاح رینیت اشاره به علائم بینی دارد بیشتر مردم مشکلات دیگری در چشم ها، گلو و گوش­ها دارند.

بعلاوه خواب ممکن است مشکل شود. علائم ممکن است شامل:

– بینی: ترشحات بینی آبکی، انسداد مسیر بینی، عطسه، خارش بینی، ترشحات پشت حلق، کاهش مزه چشایی، فشار یا درد صورت.

– چشم ها: خارش، قرمزی، احساس وجود شن در چشم­ها، التهاب و کبود شدن پوست زیر چشم (Allergic shiner) نامیده می شود.

– گلو و گوش­ها: درد گلو، گرفتگی صدا، احتقان یا پر بودن گوش، خارش گلو یا گوش ها.

– خواب: تنفس دماغی، بیدار شدن مکرر، خستگی طول روز، انجام مشکل کارها.

اگر آلرژی در طول سال وجود داشته باشد علائم بارز شامل ترشحات پشت حلق ، احتقان بینی دائمی، و خواب با کیفیت پایین خواهد بود.

تشخیص: تشخیص رینیت، آلرژیک بسته به معاینه بالینی و توضیحات داده شده در بالا می­باشد. تست­های پزشکی می­تواند تشخیصی را تایید کند و آلرژی عامل را شناسایی کند.

شناسایی آلرژی و دیگر محرک­ها: این معمولاً شناسایی آلرژی و دیگر محرک ها ممکن است باعث پیشرفت رینیت آلرژیک بوسیله:

• به یادآوردن عاملی که قبل از علائم وجود دارد.
  • توجه به علائم که در چه زمانی شروع می­شود.
  • شناسایی آلرژی­های پتانسیل در خانه، محل کار، و محیط مدرسه.

تست پوستی برای کسانی که علائم آنها با دارو کنترل نمی­شود یا کسانی که آلرژی عامل معمول نیست ممکن است مفید باشد.

درمان رینیت آلرژیک: درمان شامل کاهش تماس با آلرژی و دیگر محرک­ها همراه با درمان دارویی می­باشد. در بیشتر افراد این اقدام پیشگیری به طور موثر علائم را برطرف می­کند.

کاهش تماس با محرک­ها: روش ساده اقدام پیشگیری وجود دارد که تماس با

برای ادامه مطلب به سبد بیافزایید و دانلود کنید

بازدید : 1,516 بار

قبل از خرید: توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
بعد از خرید: تنها راه پشتیبانی محصولات سیستم تیکت می باشد .
بعد از خرید: از پنل کاربری محصول خود را دریافت نمایید . برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .

افزودن به سبد خرید